By

Consolidation mondiale du câble : Liberty Global est dorénavant présent dans 12 pays européens.

Présent en Europe occidentale, au Royaume Uni, en Irlande, en Allemagne, en Autriche, en Suisse, en Hollande et en Belgique (où il est le leader de tous ces marchés sauf en Allemagne) et en Europe centrale avec la Pologne, la République Tchèque, la Hongrie, la Roumanie et la Slovaquie, le groupe Liberty Global rassemble désormais 23 millions de foyers européens (sans compter les abonnés de sa récente acquisition Ziggo, bloquée à ce stade par l’analyse du Conseil de la concurrence local).

CARTE EUROPE LIBERTY GLOBAL - 30-04-2014Les récentes acquisitions du groupe (Virgin Media et Ziggo) ne sont certainement pas les dernières emplettes de John Malone en Europe. Le milliardaire américain a récemment confirmé son intérêt de poursuivre ses acquisitions. Peut-être en Europe du Sud (L’Espagne avec le groupe ONO ?).

Ensuite, dès lors que le deal Ziggo serait accepté, la Belgique pourrait faire partie de la suite du plan du magnat américain.  On se rappelle en effet, d’une part que Liberty Global ne contrôle pas encore la totalité du capital de Telenet et que d’autre part, des accords opérationnels ont toujours existés avec l’opérateur francophone VOO.

VOO qui pourrait également faire partie, un jour ou l’autre, de la zone d’intérêt opérationnelle du tout nouveau groupe Numéricable (récemment boosté par l’acquisition de SFR).   A moins que John Malone ne soit lui-même prochainement intéressé par Numéricable …

La consolidation du marché de la distribution audiovisuelle est un mouvement mondial.  N’oublions pas en effet qu’outre atlantique, Comcast tente de mettre la main sur Time Warner Cable, avec pour conséquence, si le deal réussit un possible rapprochement entre les principaux distributeurs par satellite (Dish Network et Direct TV).  Cette partie d’échec ne peut se lire qu’à travers la volonté de quelques groupes mondiaux de contrôler ce métier plein d’avenir.

Un métier qui concerne également la distribution par Internet dès lors que ces mêmes entreprises contrôlent également les câbles du World Wide Web.

NETFLIXDéjà, la peur d’une pénurie progressive de bande passante aux Etats-Unis amène la FCC à remettre en question le principe fondateur de la « Net Neutrality ».  Avec pour conséquence que les opérateurs Video Internet (Netflix en tête) prennent d’ores et déjà les devants face à une compétition qui s’aiguise (Amazon, Microsoft, Yahoo, Apple…etc) et  s’assurent la qualité de l’accès de leurs contenus aux ménages en signant des deals de transport (Comcast et Verizon).

L’échiquier se met en place progressivement.  Partie de Business à suivre, certainement !

By

147 « TV Everywhere » services across the world.

See on Scoop.itTV Distribution


SNL Kagan’s survey of key pay TV operators across five regions revealed 147 cable, DTH, and IPTV providers offered TV Everywhere services as of February 2014. According to our study, the vast majority of TV Everywhere platforms, or 61, are located in Western Europe, 29 in Eastern Europe, 29 in Latin America (including programmer-owned ventures), 19 in North America, and 18 in Asia Pacific. 


Thierry Tacheny‘s insight:

147 « TV Everywhere » platforms are offered to the public today. 61 of them are located in Western Europe vs 19 in North America.(SNL Kagan)  


See on v-net.tv

By

Sky plans multiscreen cloud television service | informitv

See on Scoop.itTV Distribution


Thierry Tacheny‘s insight:

Pour prévenir l’arrivée des grands noms de l’OTT (Netflix, Amazon..), Sky prépare une nouvelle plateforme multi-écran (Cloud) permettant à ses abonnés d’accéder à l’ensemble de ses contenus sur n’importe quel device. 


See on informitv.com

By

Magna Global Revises U.S. Ad Forecast Upward

See on Scoop.itTV Distribution


Magna Global Revises U.S. Ad Forecast Upward . NEW YORK, April 28: Magna Global is forecasting that U.S. media owners’ advertising revenues will grow by 6 percent this year to $168 billion, an increase from its previous forecast of 5.5 percent, thanks to the World Cup, mid-term elections and other non-recurring events taking place in 2014. . Author: Kristin Brzoznowski


Thierry Tacheny‘s insight:

Advertising revenues will grow by 6% in 2014 and TV should benefit from an estimated 8,3% after stagnated budgets in 2013 (Magna Global).


See on worldscreen.com

By

UK ad spend to top £20bn for first time in 2015 | News | Marketing Week

See on Scoop.itTV Distribution


Latest AA/Warc report shows ad market recovery gathering momentum.


Thierry Tacheny‘s insight:

UK – TV ad spend increased by 3.6% last year to £4.6bn, with that rate set to accelerate to 5.5% in 2014 (World Cup) and 7.3% in 2015.


See on www.marketingweek.co.uk

By

Netflix Pays Verizon in Streaming Deal, Following Comcast Pact

See on Scoop.itOTT Services, Netflix, Amazon, Yahoo & Co


Paid-peering deals, which happen at interconnection points around the U.S., are not considered to be a « Net neutrality » issue by the FCC


Thierry Tacheny‘s insight:

A contrecœur, Netflix s’assure progressivement la qualité de sa bande passante en négociant directement des accords d’interconnexion avec les distributeurs « du dernier mile » (Comcast, Verizon).

Les annonces récentes faites par l’ensemble des gros acteurs de l’industrie (Netflix, Yahoo, Microsoft, Amazon…etc) sur les offres de contenus vidéo – originaux ou pas – font craindre en effet une pénurie de bande passante.  La FCC, qui sent bien le problème venir, a d’ailleurs récemment assoupli sa position sur le concept de « Net Neutrality » en considérant que cette dernière n’empêche pas la signature d’accords d’interconnexion entre les fournisseurs de contenus et ceux de la bande passante.

      


See on time.com

By

Microsoft : programmes TV pour la Xbox One

See on Scoop.itOTT Services, Netflix, Amazon, Yahoo & Co


Thierry Tacheny‘s insight:

Ridley Scott et Steven Spielberg font partie des réalisateurs enrôlés par Microsoft pour développer des contenus TV originaux pour la XBox !


See on www.lefigaro.fr

By

Magine TV launches in Germany

See on Scoop.itOTT Services, Netflix, Amazon, Yahoo & Co


Internet TV platform Magine TV has commenced its regular service in Germany offering domestic internet users more than 60 TV channels as OTT live-streams free of charge. The line-up comprises all l…


Thierry Tacheny‘s insight:

60 TV channels including ARD, ZDF, RTL, Sat.1, ProSieben, VOX, RTL II, Super RTL, kabel eins, DMAX, Sport1, Eurosport, BBC World, Bloomberg TV and Al-Jazeera as OTT live-streams free of charge for internet users in Germany.  The OTT market is about to erupt !


See on www.broadbandtvnews.com

By

Sky’s Project Ethan puts catch-up in the cloud

See on Scoop.itTV Distribution


BSkyB is planning to integrate its Sky Go service with the established Sky+ PVR as part of a major overhaul of its set-top box. The box would also be capable of receiving Ultra High Definition pict…


Thierry Tacheny‘s insight:

TV + Any Programs in the Cloud accessible to Any Device ?  The real beginning of « TV Everywhere » is about to change our viewers life very soon !


See on www.broadbandtvnews.com

By

Mediaset confirms expressions of interest

See on Scoop.itTV Distribution and Retransmission fees


Italian media group Mediaset confirmed Saturday that it has received expressions of interest from foreign media companies. The confirmation comes amidst speculation that a possible tie-up with Cana…


Thierry Tacheny‘s insight:

Les contrats de diffusion du foot à la base d’un remodelage possible des paysages télés en Espagne et en Italie ? Canal+ et BeIn à la conquête du foot européen ?  Ajoutons Discovery (Eurosport) et Fox et les enjeux du pitch pour le foot belge risquent d’être passionnants … 


See on www.broadbandtvnews.com

By

Euro Commission takes time to study Liberty Global’s Ziggo takeover

See on Scoop.itTV Distribution


Liberty Global’s bid for Dutch operator Ziggo is likely to face lengthy scrutiny by European Union antitrust regulators because of the complex issues involved, reports Reuters. In an exclusive repo…


Thierry Tacheny‘s insight:

Liberty Global et Ziggo: un acteur capable de toucher 90% des foyers hollandais et un redoutable concurrent pour KPN ! 


See on www.broadbandtvnews.com

By

Telenet verkoopt meer pakketten met combinatie van internet, telefonie en tv

See on Scoop.itTV Distribution


Telenet heeft in de eerste drie maanden van 2014 meer mensen overtuigd om een pakket met internet, vaste telefonie en digitale tv te nemen. Er kwamen …


Thierry Tacheny‘s insight:

Les Full packages « Télévision linéaire + Films & Séries » Rex & Rio produisent leurs effets. Les frontières entre l’EPG et la SVOD s’estompent progressivement.


See on www.hln.be

By

Maximiser les possibilités d’abonnement à des services facultatifs à la carte pour les consommateurs Canadiens

See on Scoop.itTV Distribution


Thierry Tacheny‘s insight:

Un mini bouquet de base de chaînes locales et le reste des chaînes choisies à la carte ou à travers des forfaits « sur mesure », au bon choix des abonnés. Une révolution dans la distribution TV se prépare au Canada. 


See on www.crtc.gc.ca

By

Netflix Just Became A Cable Channel For Some In The U.S.

See on Scoop.itOTT Services, Netflix, Amazon, Yahoo & Co

SAN FRANCISCO (AP) — Netflix’s Internet video service is about to join the programming lineup of three small cable-TV providers in the U.S., a breakthrough that acknowledges the growing popularity of online entertainment.

Thierry Tacheny‘s insight:

Quel sera le premier cablodistributeur belge à associer Netflix et son interface à son offre OTT ?…


See on m.huffpost.com

By

Roku Streaming Stick review: TV everywhere

See on Scoop.itOTT Services, Netflix, Amazon, Yahoo & Co

“ It happens every time I travel. I come back to my hotel room, flop into a freshly made bed, pick up the (probably sticky) black remote, and turn on the TV. I’m given the option to mortgage my home…”

Thierry Tacheny‘s insight:

It’s a tiny, $49.99 stick that slots unnoticed into any HDMI port, and with only a Wi-Fi connection can immediately connect to Netflix, Amazon, and hundreds of other channels and content sources. It’s the ultimate portable set-top box.


See on www.theverge.com

By

Netflix Joins Lineup of Three U.S. Cable Operators

See on Scoop.itDynamic Ad Insertion & linear TV
NETFLIX
Netflix Joins Lineup of Three U.S. Cable Operators .

Thierry Tacheny‘s insight:

Netflix disponible comme une chaine sur trois réseaux câblés américains ! « Now, watching Netflix is as easy as changing the channel, »

See on worldscreen.com

By

Les Français préparent la vente de Mobistar

See on Scoop.itTV Distribution

Orange, la maison-mère de Mobistar, a chargé une banque d’affaires d’étudier une vente éventuelle de sa participation majoritaire.

 

Thierry Tacheny‘s insight:

Le business case de Mobistar est une nouvelle preuve (s’il en fallait encore) de la puissance d’attraction que représente la télévision dans les offres combinées des opérateurs Telco.

See on www.lesoir.be

By

How Sky Is Using Data To Win Back Advertisers, And Take The Fight To Online Interlopers

See on Scoop.itDynamic Ad Insertion & linear TV


Jeremy Tester, Sky Media, director of insight, reveals plans for the further roll out of the broadcaster’s data-driven, insight and audience buying tools Sky


Thierry Tacheny‘s insight:

« Sky Adsmart solution doesn’t mean the more adverts, it means more relevant adverts,” (Jeremy Tester – Sky Director of insight).  BSkyB is using a data-driven approach to fend off the external threat to its ad revenues. 


See on www.exchangewire.com

By

Belgacom TV launches Movies & Series Pass

See on Scoop.itTV Distribution


With the launch of the Movies & Series Pass, Belgacom is increasing its range of all-you-can-eat passes. For a fixed amount of EUR14.95 per month, Belgacom TV customers can watch movies and ser…


Thierry Tacheny‘s insight:

Premiers pas, première réponse de Belgacom aux offres SVOD des Netflix et autre opérateurs ! Bravo !  


See on www.broadbandtvnews.com

By

Comcast nears deal with Charter on $18-$20 billion in divestitures

See on Scoop.itTV Distribution


(Reuters) – Comcast may divest about 4 million subscribers after its merger with Time Warner Cable and is working to reach an accord to sell a portion of those customers to Charter Communications, a source


Thierry Tacheny‘s insight:

Such deal would value US cable subscribers at roughly 4.750$ each (3.650€) !


See on www.reuters.com

By

Pour racheter SFR, Numericable lève 15 milliards d’euros d’un claquement de doigts

See on Scoop.itTV Distribution


Pour financer le rachat de SFR, Numericable n’a eu aucun mal à boucler, mercredi 23 avril, son emprunt géant sur les marchés.


Thierry Tacheny‘s insight:

Et 15 milliards d’Euros par ici ! (Je vous les livre où ça ?) … :-)  


See on www.lemonde.fr

By

7.6 Million U.S. Households Now ‘Cord-Cutters’

See on Scoop.itOTT Services, Netflix, Amazon, Yahoo & Co


7.6 Million U.S. Households Now ‘Cord-Cutters’. NEW YORK, April 23: According to Experian Marketing Services, an estimated 7.6 million U.S. homes are considered cord-cutters, an increase of 44 percent in the past four years.. Author: Kristin Brzoznowski


Thierry Tacheny‘s insight:

Interesting socio demos about « Cord cutters » in the US who tend to grow faster in the younger demographics and with owners of Roku, Apple TV, & Google Chromecast devices.


See on worldscreen.com

By

Amazon Enters Landmark Deal with HBO

See on Scoop.itOTT Services, Netflix, Amazon, Yahoo & Co

HBODAmazon Enters Landmark Deal with HBO . SEATTLE, April 23: A new licensing agreement between Amazon and HBO makes Prime Instant Video the exclusive online-only subscription home for a range of HBO programming, including True Blood. . Author: Kristin Brzoznowski


Thierry Tacheny‘s insight:

HBO partners with Amazon ! « This is the first time that HBO programming has been licensed to an online-only subscription streaming service ».


See on worldscreen.com

By

ProSiebenSat.1 to open new Swiss ad windows

See on Scoop.itDynamic Ad Insertion & linear TV


German commercial TV group ProSiebenSat.1 will launch advertising windows for Swiss viewers on its new free-to-air channels Sat.1 Gold and ProSieben Maxx. From July 1, 2014, advertisers will have t…


Thierry Tacheny‘s insight:

Overflow… overflow… 


See on www.broadbandtvnews.com

By

MediaPost Publications Online Video Ads Out-Price TV Spots

See on Scoop.itDynamic Ad Insertion & linear TV


Online Video Ads Out-Price TV Spots – 04/22/2014


Thierry Tacheny‘s insight:

Should targeted ad sell higher price than it’s time for TV to move forward in dynamic ad insertion.  But would it last should anyone follow ?


See on www.mediapost.com